Skip the navigation

Kan jag spåra statusen för min returnerade produkt?

När du har returnerat en produkt till KitchenAid vill du kanske spåra var den är. Du kan följa returen via UPS. Här är mer information …

När du har berättat för vår kundtjänst att du tänker returnera en produkt får du ett e-postmeddelande från UPS med instruktioner om hur du skickar tillbaka din KitchenAid-produkt till oss.

E-postmeddelandet från UPS innehåller en 48-timmarslänk för att generera en förifylld, förbetald fraktetikett (så KitchenAid tar hand om kostnaden). När du har skrivit ut etiketten packar du produkten ordentligt i originalkartongen och sätter fast etiketten på den. Du kan kontakta UPS för att boka upphämtning (via telefon eller på UPS-portalen), eller så kan du lämna den paketerade produkten på ett av de UPS-center som anges på fraktetiketten.

När paketet har överlämnats till UPS och skannats aktiveras en spårningslänk. Den kan du använda för att spåra ditt paket tills det kommer fram till KitchenAid.

VIKTIGT FÖR KUNDER I STORBRITANNIEN:

KitchenAid skickar även ett e-postmeddelande till dig med en proformafaktura, med all information om den/de produkt(er) som ska returneras. Det här dokumentet krävs för tull, så skriv ut och fäst det på det yttre paketet, se till att det är väl synligt. I annat fall kan mottagandet eller behandlingen av din retur bli försenad.

Du hittar all information om hur det fungerar här: Hur kan jag returnera en köpt produkt?

RELATERADE VANLIGA FRÅGOR

Var den här artikeln till hjälp?

yesno