Skip the navigation

Hur kan jag returnera en köpt produkt?

Om du har ändrat dig eller behöver returnera en produkt till KitchenAid av någon orsak kan du göra det inom 14 dagar efter leverans. Så här fungerar det …

Vi vill att du ska vara helt nöjd med ditt köp. Om du av någon anledning inte är nöjd med produkten kan du returnera den till oss inom 14 kalenderdagar från leveransdatum. Hur fungerar det? Se stegen här:

Du kan begära en retur genom att:

  1. Gå in på avsnittet ”Mitt konto” på webbplatsen. Gå till Mina beställningar och klicka på Retur. Har du inget konto? Skapa ett genom att klicka här.

ELLER alternativt:

  1. Skicka e-post till oss på contact.webshop@kitchenaid.com, där alla följande uppgifter ingår i din returbegäran:

Beställningsdatum:

Leveransdatum:

För- och efternamn:

Adress (inklusive postnummer):

Telefonnummer:

Beställningsnummer:

Produktnamn eller -kod för den produkt du vill returnera:

Returorsak: 1. Fel produkt/2. Förpackningen är skadad/3. Skönhetsfel/4. Tekniskt fel/5. Saknade delar/6. Produkten var inte som förväntat/7. För sen leverans/8. Jag har ändrat mig.

Vad vill du göra: återbetalning eller byte? (Obs! Du kan endast byta produkten om det är fel på den eller om den är skadad, dvs. anledning 1–6 ovan. Om du vill byta din produkt av någon av de anledningarna kommer vårt team att kontakta dig för att byta den.)

Serienummer för den produkt du vill returnera (endast relevant om det är fel på den eller om den är skadad): Har du några ytterligare kommentarer?

  • Bifoga gärna foton eller videor för att visa skadorna.

VIKTIGT FÖR KUNDER I STORBRITANNIEN: Vi skickar även ett separat e-postmeddelande till dig med en proformafaktura, med all information om den/de produkt(er) som ska returneras. Det här dokumentet krävs för tull, så skriv ut och fäst det på det yttre paketet, se till att det är väl synligt. I annat fall kan behandlingen av din retur bli försenad.

Anmärkning om förpackningen:

Kom ihåg att packa in produkten i dess originalförpackning, tillsammans med alla andra föremål som ingår. Se Kan jag returnera produkter utan originalförpackningen? för mer information.

Varning: produkter du inte kan få återbetalning för

Vi accepterar inte returer om du inte skickar din returbegäran till KitchenAid inom 14 kalenderdagar från leveransdatum. Du kan inte få återbetalning om produkten är ofullständig, skadad eller smutsig när vi får den. Vi kan inte heller acceptera retur av personanpassade produkter som har tagits fram just för dig.

När får du återbetalningen?

Din återbetalning behandlas inom 14 dagar efter att vi mottagit paketet. Vi återbetalar alla betalningar som vi har fått från dig, inklusive leveransavgifter (förutom för ytterligare kostnader som uppstått på grund av din valda leveransmetod, annat än den billigaste standardleverans vi erbjuder), omedelbart och inte senare än 14 dagar efter det datum då vi får din returnerade produkt. Vi använder samma betalningsmetod för återbetalningen som du använde för den ursprungliga transaktionen, om vi inte uttryckligen kommit överens om något annat med dig. Inga avgifter tas ut för återbetalningen under några omständigheter. Vi kan vägra att återbetala dig tills vi har fått produkten i retur, eller tills du kan visa att du har returnerat produkten, beroende på vad som sker först.

RELATERADE VANLIGA FRÅGOR

Var den här artikeln till hjälp?

yesno