Skip the navigation
Hem>Kundtjänst>Frakt och leverans

Frakt och leverans

När du unnar dig en produkt vill du naturligtvis få den så snabbt som möjligt. Ta en titt på vår leveransinformation nedan för att se hur det fungerar.

Hur fungerar det?

Order your product(s) on our website

1. Beställ dina produkter på vår webbplats

Unna dig något på vår hemsida genom att kolla in den.

Receive a confirmation email

2. Få en bekräftelse via e-post

Du får en orderbekräftelse, vanligtvis inom 10 minuter.

KitchenAid will pack and send your parcel

3. KitchenAid packar och skickar ditt paket

Vi skickar ditt paket enligt din valda fraktmetod.

Receive a tracking code by email

4. Få en spårningskod via e-post

Du får ett e-postmeddelande som bekräftar att paketet är på väg, tillsammans med leveransinformation.

Your order is delivered to you. Enjoy!

5. Din beställning levereras till dig. Ha så kul!

Du blir ombedd att bekräfta att du har tagit emot leveransen på ett säkert sätt.

Leveransdestinationer och -begränsningar

Vi levererar måndag till fredag, förutom på helgdagar. Lördagsleverans är endast möjlig i Belgien och Frankrike. Produkterna på www.kitchenaid.se levereras i Sverige Vi levererar inte till postboxadresser eller militära APO-adresser.

shipping

Vilken webbplats levererar till ditt land?


shipping-cost

Vad är fraktkostnaden?

Den totala fraktkostnaden beror på destinationen och vilken leveransmetod du väljer. Fraktkostnaden visas separat i din virtuella kundvagn för att du inte ska råka ut för några överraskningar.

Du kan välja mellan följande leveransmetoder:

  • Ekonomileverans– billigare men långsammare och inget garanterat leveransdatum

  • Expressleverans– snabbare och med garanterat leveransdatum


shipping-time

Leveranstider och -spårning

När vi har skickat de beställda varorna från vårt Kitchenaid-lager skickar vi ett e-postmeddelande för att informera dig

som innehåller följande:

  • fraktinformationen för ditt paket

  • paketnummer

  • länk för att kunna spåra paketet på transportörens webbplats

Kontaktinformation för transportörer finns på respektive webbplats.

user-protection

Uppdateringar av Mitt konto

Status på din beställning och en beräknad leveranstid finns också på Mitt konto på vår webbplats, där statusen för din beställning uppdateras regelbundet. När ditt paket har förberetts för leverans får du information via e-post, och vi delar även en länk på Mitt konto med spårningsinformationen.


Har du inget Mitt konto ännu? Klicka här för att skapa ett nu.

Mitt konto

Alla artiklar skickas från vårt Kitchenaid-lager, som finns i Antwerpen, Belgien. Om du inte har fått din produkt inom den angivna tidsramen ska du kontakta oss.

Har du väntat länge? Om du i undantagsfall inte har fått en artikel som du har beställt inom 30 dagar från det datum du fick leveransaviseringen via e-post, har du möjlighet att avbryta din beställning och begära en fullständig återbetalning. Obs! På grund av covid-19-pandemin och Storbritanniens utträde ur EU kan leveranser för närvarande ta lite längre tid.

För att du ska kunna ta emot leveranser på ett säkert sätt levereras alla våra paket av professionella leverantörer och du måste underteckna dem vid leverans. Om du inte är tillgänglig kan du be en myndig person underteckna i ditt ställe. Om ingen är hemma får du ett meddelande om att kontakta leverantören för en ny leverans.

contact us

Kontakta oss

Om du inte hittar den information du söker kan du kontakta vårt team.