Vi levererar måndag till fredag, förutom på helgdagar. Vi levererar endast på lördagar i Belgien och Frankrike. Vi levererar produkterna på www.kitchenaid.co.uk i hela Storbritannien, förutom Isle of man och Kanalöarna. Vi levererar inte till postboxadresser eller militära APO-adresser.
Den totala fraktkostnaden beror på destinationen och vilken leveransmetod du väljer. Fraktkostnaden visas separat i din virtuella kundvagn för att du inte ska råka ut för några överraskningar.
Du kan välja mellan följande leveransmetoder:
När vi har skickat dina beställda produkter från KitchenAids lagerskickar vi ett e-postmeddelande till dig
som innehåller följande:
Kontaktinformation för transportörer finns på respektive webbplats.
Status för din beställningar med beräknad leveranstid finns även på Mitt konto på vår webbplats. Statusen för din beställning uppdateras regelbundet där. När ditt paket förbereds för leverans och får du information via e-post, och vi delar även en länk med spårningsdetaljerna på Mitt konto.
Har du inte något konto? Om du vill skapa ett klickar du här.
Alla produkter skickas från KitchenAids lager som ligger i Antwerpen i Belgien. Om du inte har fått din produkt inom den angivna tidsramen kontaktar du oss.
Har du väntat länge? Om du inte har fått din produkt inom 30 dagar från det datum då du fick e-postmeddelandet med leveransmeddelandet kan du avbryta din beställning och begära full återbetalning. Obs! På grund av covid-19-pandemin och Storbritanniens utträde ur EU kan leveranser för närvarande ta lite längre tid.
För att du ska kunna ta emot leveranser på ett säkert sätt levereras alla våra paket av professionella leverantörer och du måste underteckna vid leveransen. Om du inte är tillgänglig kan du be en myndig person underteckna i ditt ställe. Om ingen är hemma får du ett meddelande om att kontakta leverantören för en ny leverans.
Vanliga frågor
Visa alla