Hem>Support> Vanliga frågor
Hur kan vi hjälpa dig?
Vanliga frågor> Varför matchar inte mina produkter som är i samma färg?

Varför matchar inte mina produkter som är i samma färg?

Vi älskar färg och matchande set på KitchenAid. Men det kan hända att din blender och köksmaskin eller vattenkokare och brödrost inte matchar. Här är våra råd ...

Köpte du färgmatchande köksapparater och upptäckte att färgen inte riktigt var densamma? Läs mer nedan:

Vi har en färgstandard på KitchenAid: högst en nyansskillnad tillåts i relation till den berörda produkten.

Det innebär att du som sämst kan ha en produkt som är en nyans under standardfärgen och en nyans över standardfärgen. Detta orsakar en liten färgskillnad som kan märkas.

Obs! Färgskillnaden är starkt beroende av ljuset. Många av våra färger görs ”på djupet”, vilket innebär att färgen ändras med ljusets styrka och riktning – något som särskilt gäller för böjda eller rundade ytor.

Problem med ett färgset?

Om du inte är nöjd med färgskillnaden mellan två produkter, kontakta vår kundtjänst på följande sätt: Skicka e-post till oss här ELLER Ring oss här – detta är ett kostnadsfritt telefonnummer och tjänsten tillhandahålls på ditt lokala språk – öppet måndag till fredag från 8.00 till 17.00.

Var den här artikeln till hjälp?
top
Välj en annan produkt

Jämför

Jämför produkter

Du får inte köpa fler än 3 produkter. Ta bort en produkt innan du lägger till en ny.