Hem>Support> Returer och återbetalningar
Returer och återbetalningar

Vi vill att du ska vara helt nöjd med ditt köp från KitchenAid. Om du av någon anledning inte är nöjd med produkten kan du returnera den till oss inom 14 kalenderdagar från leveransdatum.

Kom igång med returen

Hur returnerar jag mitt köp?

Via Mitt konto på vår webbplats

Gå till Mina beställningar och klicka på Retur. Har du inget konto? Skapa ett genom att klicka här.

logga in på mitt konto

ELLER genom att skicka ett e-postmeddelande

Skicka ett e-postmeddelande till oss på contact.webshop@kitchenaid.com med alla uppgifter om din returbegäran i avsnittet nedan.

Skicka e-postmeddelande till oss

Vill du skicka via e-post? Fyll i uppgifterna nedan och kopiera dem:

Beställningsdatum:
Leveransdatum:
För- och efternamn:
Adress (inklusive postnummer):
Telefonnummer:
Beställningsnummer:
Produktnamn eller -kod för den produkt du vill returnera:
Produktens serienummer:
Returorsak:

  1. Beställde fel produkt
  2. Förpackningen är skadad
  3. Jag fick fel produkt
  4. Skönhetsfel
  5. Tekniskt fel
  6. Del eller delar saknas
  7. Har inte förväntad prestandan
  8. Inte kompatibel med andra KitchenAid-produkter
  9. Färgen matchade inte min KitchenAid-produkt
  10. För stor för mitt kök
  11. Hittade ett bättre erbjudande
  12. Sen leverans
  13. Inte värd priset
  14. Fick den som gåva
  15. Inte nöjd med tjänsten

Observera att byten endast är möjliga om vi har skickat fel artikel eller om den är felaktig (dvs. orsakerna 1-6).

Har du några ytterligare kommentarer?
Bifoga gärna foton eller videor för att visa skadorna osv.

Vad händer nu?
När vi har behandlat din returbegäran får du ett e-postmeddelande från vår budfirma, UPS, med anvisningar om hur du returnerar produkten.

Returprocess via UPS

UPS skickar ett e-postmeddelande med en länk som är giltig i 48 timmar. Via länken finner du en förifylld och förbetald fraktetikett som du skriver ut och sätter fast på kartongen. När du har gjort detta kontaktar du UPS för att boka upphämtning, antingen via telefon eller på UPS-portalen. Du kan även lämna paketet på ett av de UPS-center som anges på fraktetiketten.

Packa produkten i kartongen

När du har skrivit ut etiketten packar du produkten ordentligt i kartongen och sätter fast etiketten på den. Det är ditt ansvar att packa de produkter du vill returnera. Undvik att skada produkten och returnera den i originalförpackningen med alla tillbehör och förpackningskomponenter. Om det behövs använder du en skyddande ytterförpackning för att undvika eventuella transportskador.

Varning: produkter du inte kan få återbetalning för

Vi accepterar inte returer om du inte skickar din returbegäran till KitchenAid inom 14 kalenderdagar från leveransdatum. Du kan inte få återbetalning om produkten är ofullständig, skadad eller smutsig när vi får den. Du kan inte få återbetalning för personligt anpassade produkter som har skapats för dig.

Kontakta oss

Om du inte hittar den information du söker kan du kontakta vårt team.

Kontakta oss
top
Välj en annan produkt

Jämför

Jämför produkter

Du får inte köpa fler än 3 produkter. Ta bort en produkt innan du lägger till en ny.