Frakt och leverans

LEVERANSMÖJLIGHETER

  • Leveranser till PO Box adresser kommer inte genomföras.
  • Vi levererar från måndag till fredag, förutom röda dagar.
  • Vänligen använd www.kitchenaid.se för bagage som ska levereras inom Sverige.
  • Använd www.kitchenaid.co.uk för bagage och resväskor som ska levereras i Storbritannien (utom Isle of Man och Kanalöarna).
  • Använd www.kitchenaid.fr för bagage och resväskor som ska levereras i Frankrike (endast fastlandet) och Monaco (vi levererar inte till Korsika).
  • Använd www.kitchenaid.de för bagage och resväskor som ska levereras i Tyskland.
  • Använd www.kitchenaid.be för bagage och resväskor som ska levereras i Belgien.
  • Använd www.kitchenaid.nl för bagage och resväskor som ska levereras i Nederländerna (endast fastlandet).
  • Använd www.kitchenaid.it för bagage och resväskor som ska levereras i Italien.
  • Använd www.kitchenaid.fi för bagage och resväskor som ska levereras i Finland.
  • Använd www.kitchenaid.at för bagage och resväskor som ska levereras i Österrike.
  • Använd www.kitchenaid.dk för bagage och resväskor som ska levereras i Danmark.
  • Använd www.kitchenaid.ie för bagage och resväskor som ska levereras i Irland.

FRAKTEN

Du kan välja mellan standard hemleverans och express hemleverans. Standard hemleverans kan inte garanteras leveranstiden. Om din beställning måste komma fram inom en viss tid, vänligen välj vår express hemelverans som prioriteras från transportören. Vi rekommenderar att använda denna leveransform om din beställning måste komma fram inom en viss tid.

LEVERANS

Efter att beställningen har lagts kommer vi att skicka ett e-postmeddelande som bekräftar att din beställning har mottagits. Vi kommer att vidta alla rimliga åtgärder för att leverera produkterna inom de tidsramar som anges på den enskilda orderbekräftelsen till användaren. Sådana tidsramar är inte garanterade leveranstider som går att förlita sig på. Felaktigt angivna adresser är användarens ansvar och kan leda till extra kostnader som kommer att utkrävas av Användaren.

Alla varor kommer att skickas från Frucon². Om din produkt inte levereras inom de angivna tidsramarna uppmanar vi dig att kontakta med ditt kund- eller beställningsnummer via kitchenaid@frucon.net. Du kan då se försäljningsavtalet som avslutat och begära en fullständig återbetalning för de relevanta produkterna. Du kan också ange en ny leveransperiod som är lämplig efter omständigheterna och begära att Frucon² levererar produkterna innan utgången av den perioden; och då, om Frucon² inte levererar under den förlängda perioden kan du se försäljningsavtalet som avslutat och begära en fullständig återbetalning för de relevanta produkterna.

Vi levererar endast via en professionell budfirma. Vi kräver alltid att någon kvitterar leveransen. Du accepterar att en leverans kan kvitteras av en annan person än användaren, förutsatt att sådan person finns närvarande på den angivna adressen och är en vuxen person, 18 år eller äldre. Om ingen finns närvarande vid tidpunkten för leverans kommer du att uppmanas att kontakta budfirman för att bestämma ett alternativt leveransdatum.

AVBRYTER BESTÄLLNINGEN

För att uppfylla vårt åtagande till dig att leverera din beställning så fort som möjligt, kan vi inte annullera eller ändra en beställning när den väl har gjorts. Om du bestämmer dig för att du inte längre vill ha din beställning kontaktar du Frucon² via e-post till kitchenaid@frucon.net för att avbryta din beställning. När beställningen väl har behandlats finns det ingen garanti för att vi kan hindra din beställning från att skickas. Om vi kan hindra frakten kommer detta att visas i ditt konto under Beställningshistorik.

Om vi inte kan hindra leveransen ber vi dig att inte hämta ut beställningen. Vi kommer att ge dig en återbetalning av köpesumman när produkten returneras till vår kundtjänst.

DEFEKTA PRODUKTER

Du måste kontrollera om din försändelse är korrekt vid leverans. Om det finns avvikelser eller problem med din beställning, ska du notera vilken typ av avvikelse eller problem som föreligger på följesedeln och underteckna den. Du ska meddela oss skriftligen om problemet inom 24 timmar från leveransdagen via e-post till kitchenaid@frucon.net och följa den returprocess som står beskriven under "Din ångerrätt". För felaktiga varor eller returer på grund av fel som Frucon² har gjort återbetalar Frucon² dock alla kostnader i samband med retur. Frucon² kommer, i tillämpliga fall, att skicka dig ett nytt leveransmeddelande och vi kommer automatiskt och omedelbart att skicka rätt ersättningsprodukt till dig på vår bekostnad.

Önskelista

Du måste vara inloggad för att lägga till produkter på önskelistan.

Gå till ditt konto

Välj en annan produkt

Jämför

Jämför produkter

Du får inte köpa fler än 3 produkter. Ta bort en produkt innan du lägger till en ny.